Кібербулінг – це булінг із застосуванням цифрових технологій. Він може відбуватися в соціальних мережах, месенджерах, ігрових платформах та мобільних телефонах. Як і боулінг, це повторювана поведінка, спрямована на залякування, провокування гніву чи приниження тих, проти кого він спрямований. Кібербулінг має різні форми:
- поширення брехні про когось або розміщення фотографій, які компрометують когось, у соціальних мережах;
- надсилання повідомлень або погроз, які ображають когось або можуть завдати комусь шкоди, через платформи обміну повідомленнями;
- видання себе за когось іншого/іншу і надсилання повідомлень іншим людям від його/її імені.
Якщо людина потерпає від знущань кібербулера, їй буде дуже складно зізнатися у цьому батькам чи ще комусь. На це є декілька причин:
— страх, що дорослі не зрозуміють сенсу проблеми;
— страх бути висміяним через буцімто незначну проблему;
— страх бути покараним чи що постраждає хтось з друзів;
— страх з’ясувати, що «сам винен» і знущання цілком справедливі.
Що робити, якщо постраждав від кібербулінгу?
Пам’тайте!
1. Важливо звернутись до людини, якій довіряєш, розказати про те що сталося;
2. Якщо булінг трапляється на соціальній платформі, подумайте про блокування кривдника та офіційно повідомте про його/її поведінку на самій платформі. Соціальні мережі зобов’язані підтримувати безпеку своїх користувачів.
3. Корисними будуть докази у вигляді текстових повідомлень та скріншотів публікацій у соціальних мережах.
Інтернет має бути безпечним простором для набуття знать та спілкування, а не для страху та знущань.