Один із напрямків реалізації науково-методичної проблеми є узагальнення, презентація та публікації матеріалів з досвіду роботи вчителів школи, участь у міських, обласних та всеукраїнських педагогічних виставках.
Протягом навчального року тривав Всеукраїнський конкурс «Учитель року-2021», вчитель з класу скрипки Касаткіна К.О. приймала участь в міському етапі зазначеного конкурсу.
Критерієм високої фахової майстерності педагогів ліцею – є участь у обласній педагогічній виставці «Освіта Запорізького краю – 2022». Десять педагогів закладу прийняли участь у виставці та надали власний педагогічний досвід із різних номінацій на розгляд журі, 7 робіт зайняли призові місця.
З метою підвищення фахової майстерності, вдосконалення професійної компетентності педагогів початкових класів та самоосвіти вчителі ліцею приймали участь у конференціях, педагогічних читання, поширювали та презентували накопичений практичний досвід у фахових виданнях України та країн Європи.
З метою реалізації Програми розвитку і функціонування української мови в умовах дистанційного навчання вчителями української мови та літератури були проведені онлайн-консультації з учнями і батьками, а також у рамках Тижня української мови: урок-гра у 6-а, 5-а,б класах (Крамчаніна Т.П.), лінгвістична гра “У світі мови” (5,7 класи) (Гапоненко А.О., Висоцька Я.С.), урок-гра “Барви української мови” (6-б клас), мовознавчий брейн-ринг (6, 9 класи) (Висоцька Я.С.);
заходів до святкування 150-річчя з народження Лесі Українки: виховна година “Ні, я жива! Я вічно буду жити” (10-тий кл.), мобільний кроссенс (9-ті кл.) (Висоцька Я.С.), конкурс відеопоезій (6-Б,7-і, 10,11 кл.) (Гапоненко А.О., Висоцька Я.С, Крамчаніна Т.П.).
Учителі початкової ланки Корольова Л.М., Дребущак І.Л., Муращенко О.В. прийняли активну участь в роботі Міської творчої групи педагогічних працівників початкової школи «Primary School Lab» та Міжнародному освітньому проекті «Освіта долає кордони».
Почесним внеском у розвиток науково-педагогічної майстерності є робота учителя французької мови Гольдіної О.М., якою було проведено ряд семінарів, що були організовані Посольством Франції в Україні.
Всі вчителі закладу, які у наступному навчальному році планують викладати у майбутніх п’ятих класах за Концепцією НУШ пройшли сертифіковане навчання та отримали сертифікати встановленого зразка МОН.
Учителями початкової школи була проведена апробація медійного контенту для перших-третіх класів (КМ МЕДІА ЕД Profi) за участі МОН України та Інститута модернізації освіти України (ІІ етап).
Таким чином, узагальнюючи досвід та наробки вчителів за ІІ етап роботи з науково-методичної проблеми, можна зафіксувати позитивну динаміку прийняття участі у наукових, методичних виставках, конференціях, конкурсах, педагогічних читаннях:
Навчальний рік | Методичні виставки | публікації | Конференції | Авторські розробки | Педагогічні читання | Конкурси-рейтинги | Всього |
2016-2017 | — | 9 | 3 | 12 | |||
2017-2018 | 17 | 11 | 11 | 1 | 40 | ||
2018-2019 | 19 | 12 | 11 | 4 | 1 | — | 47 |
2019-2020 | 20 | 25 | 14 | 2 | — | 1 | 62 |
2020-2021 | — | 19 | 30 | 15 | 1 | — | 65 |
2021-2022 | 11 | 9 | 34 | 9 | — | — | 63 |
З метою підвищення фахової майстерності, вдосконалення професійної компетентності педагогів ліцею та самоосвіти вчителі освітніх кафедр закладу прийняли участь у семінарах, тренінгах, вебінарах тощо.
Вебінари:
Початкові класи |
Слов’янська філологія |
Природничі дисципліни |
Теорія музики |
Англійська філології |
Французька філологія |
|
2019-2020 |
16 |
6 |
11 |
2 |
42 |
8 |
2020-2021 |
15 |
14 |
8 |
8 |
51 |
10 |
2021-2022 |
16 |
11 |
7 |
6 |
67 |
5 |
Суспільні дисципліни |
Точні дисцип ліни |
Естетичні дисципліни |
Поза шкільний заклад |
разом |
|
2019-2020 |
2 |
2 |
89 |
||
2020-2021 |
8 |
7 |
6 |
16 |
|
2021-2022 |
Об’єднали з слов. філологією |
8 |
19 |
139 |
Тренінги:
Початкові класи |
Слов’янська філологія |
Природничі дисципліни |
Теорія музики |
Англійська філології |
Французька філологія |
|
2019-2020 |
— |
1 |
5 |
7 |
8 |
|
2020-2021 |
11 |
5 |
4 |
3 |
5 |
6 |
2021-2022 |
14 |
6 |
3 |
3 |
8 |
8 |
Суспільні дисципліни |
Точні дисцип ліни |
Естетичні дисципліни |
Поза шкільний заклад |
разом |
|
2019-2020 |
5 |
4 |
6 |
43 |
|
2020-2021 |
2 |
3 |
1 |
7 |
47 |
2021-2022 |
2 |
8 |
52 |
Семінари-практикуми:
Початкові класи |
Слов’янська філологія |
Природничі дисципліни |
Теорія музики |
Англійська філології |
Французька філологія |
|
2019-2020 |
3 |
1 |
1 |
4 |
4 |
3 |
2020-2021 |
5 |
3 |
1 |
1 |
5 |
4 |
2021-2022 |
3 |
1 |
1 |
3 |
4 |
2 |
Суспільні дисципліни |
Точні дисцип ліни |
Естетичні дисципліни |
Поза шкільний заклад |
разом |
|
2019-2020 |
4 |
4 |
3 |
6 |
33 |
2020-2021 |
2 |
5 |
2 |
11 |
39 |
2021-2022 |
1 |
2 |
4 |
21 |
Враховуючи складний етап проходження нашої країни, евакуація дітей та педагогів до інших країн, можна зазначити, що такі наслідки не вплинули жодного разу на бажання педагогів ліцею підвищувати власний педагогічний потенціал. Тобто, присутня позитивна тенденція зросту у фаховій самоосвіті. Під час дистанційного навчання усіма вчителями закладу проводились заняття онлайн на платформі WorkSpace (G Sute) та у Zoom. Під час занять були дотримані усі вимоги: тривалість уроку, наявність фізичних розминок, відпрацювання артикуляційних, дихальних вправ, партерна гімнастика, повторення вивченого матеріала. Цікавинками дистанційного навчання було створення онлайн-проектів, проектування про проведення уроків, участь ліцеїстів у різноманітних фахових олімпіадах та конкурсах. Звіти та світлини були розміщені на офіційній сторінці закладу у мережі Facebook. Вчителі в умовах дистанційного навчання активізували розробки матеріалів з усіх предметів Вони створювали та використовували у своїй роботі онлайн-тести, розробки уроків з використанням додатку Google – Classroom , були освоєні методи дистанційної роботи на платформах таких ресурсів як МЕЕТ, ZOOM, naurok, School_Z, EdEra, Prometeus та інших.